woensdag 27 april 2011

SCHILDERIJ VAN JE HUISDIER

Vandaag begin ik met een foto:
En dan heb je nog niet gezien hoe groot deze honden in het echt zijn ...
Ik ken deze honden en ik kan je zeggen: ze zijn groot! En ze zijn precies zoals ze hier door Rosanna Heuts zijn geschilderd. Super goed gedaan, Rosanna, zo vond ook de eigenaresse. De opdrachtgeefster van Rosanna wilde de eigenaresse van de honden bedanken voor de vele hulp en steun in moeilijke tijden.

Een donker of een licht passepartout

Lastig was wel toen Rosanna een passepartout kwam uitzoeken, omdat je niet zeker weet wat degene die het werk krijgt, mooi vindt. Maar het werk is meer af met een passepartout, terwijl je de keuze van de lijst toch overlaat aan degene die het uiteindelijk gaat ophangen. Rosanna en ik kozen samen voor antraciet, omdat we vonden dat de honden met een donker passepartout nog beter naar voren kwamen. En zo was het ook.

Regelmatig een nieuwe kleur op de muur

Nog geen week later stond de eigenaresse van de honden op de stoep met het schilderwerk inclusief het passepartout. Er moest een mooie lijst komen. De klant gaf aan dat ze nogal eens van muurkleur veranderde en mede om die reden kozen we voor een antraciet (gehamerde) lijst.
Deze lijst is heel neutraal en kun je op vele muurkleuren hangen

Gehamerde lijst met speciaal glas

Door het hamer-effect ziet de lijst er wat ruiger uit en dat past goed bij de uitstraling van de honden. En door in het antraciet te blijven, wordt het geheel rustig om naar te kijken en blijft je blik gericht op het midden. Ja precies, op de honden dus. Dat het beeld niet verstoord wordt door spiegeling van de omgeving, komt door het gebruik van een speciale glassoort. Claryl is een zeer verstandige keuze.

Ik weet niet wat jij vindt, maar ik vind het mooi!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten